Drumaxx to moduł perkusyjny do gry na padach i nie tylko, oferujący ponad 16 fizycznych modeli instrumentów perkusyjnych, które mogą być skierowane na osobne wyjścia w celu dalszej obróbki za pomocą efektów.

Więcej niż próbki perkusyjne

Świetnie, ale jakie znaczenie może mieć modelowanie wobec zalewu próbek perkusyjnych w Internecie? Odpowiedź kryje się w dwóch słowach: kontrola i ekspresja.

W przypadku nagranego dźwięku perkusyjnego, dostępne środki wyrazu i modulacji są ograniczone do filtrów, zmian głośności i innych 1-wymiarowych efektów.

Kiedy pojedyncza próbka jest odtwarzana w serii, mamy do czynienia z „efektem karabinu maszynowego”, brzmi to po prostu mechaniczne. Próbkowanie wielowarstwowe pozwala znieść te ograniczenia, ale wymaga wielomegabajtowych czy nawet wielogigabajtowych zbiorów. Nawet wówczas, wciąż będziesz ograniczony brzmieniem zarejestrowanych dźwięków.

Algorytmy modelowania dla lepszych barw

Drumaxx nie bazuje na samplach czy nawet powszechnie stosowanych metodach syntezy, w których wynikowy dźwięk oscylatorów brzmi zawsze „elektronicznie”. 

Drumaxx wykorzystuje algorytmy modelowania do stworzenia brzmień stopy, hihatów, zarówno akustycznych jak i elektronicznych. A co z talerzami – piętą achillesową syntezy? Drumaxx generuje także dźwięki talerzy i metalowych instrumentów perkusyjnych.

Modelowanie fizyczne

Sercem Drumaxx jest model, w którym wibrująca membrana jest skonstruowana z siatki połączonych ze sobą punktów. Każdemu punktowi przyporządkowane są fizyczne własności jak masa, sztywność, tłumienie – wszystkie kluczowe fizyczne cechy.  

Drumaxx daje kontrolę nad wieloma parametrami takimi jak rodzaj materiału, jego grubość, napięcie czy kształt. Co ważniejsze, parametry te mogą być modulowane w czasie rzeczywistym poprzez siłę uderzenia i/lub zewnętrzne kontrolery. Pod kontrolą użytkownika jest także korpus bębna, włączając w to materiał, z jakiego jest wykonany, wymiary, tłumienie wibracji oraz kształt. To wszystko pozwala na wielowymiarową kontrolę wykonania, a matryca zmiennych zapewnia niemal nieskończone możliwości w tym względzie. 

Kluczowe funkcje:

  • Znakomicie zaprojektowany interfejs użytkownika
  • 16 wirtualnych padów z modelowanymi fizycznie barwami perkusyjnymi 
  • Osobne wyjścia dla poszczególnych barw umożliwiają dalszą obróbkę bębnów 
  • Ogromne możliwości modelowania od barw talerzy po dźwięk kotłów
  • Matryca modulacyjna powiązana z siłą uderzenia dla większej siły wyrazy
  • Zintegrowany sekwencer krokowy uruchamiany komunikatami nutowymi
  • Wbudowane efekty
  • Wersja “jedno-padowa” dla lepszej integracji z FL Studio

Zawartość:

  • 130 zestawów perkusyjnych
  • 900 barw perkusyjnych 
  • 200 sekwencji perkusyjnych